Przejdź do treści

W ramach konferencji dla naszych najmłodszych uczestników zaplanowaliśmy ciekawe warsztaty. Planujemy zaprosić uczniów klasy czwartej wybranej szkoły podstawowej Małopolski, wyłonionej w drodze konkursu. W tym roku temat pracy konkursowej brzmi: “Politechnika jutra: młode umysły, wielkie pomysły!” Poniżej niezbędne dokumenty, z którymi należy zapoznać się, jeżeli zamierzacie wystawić swoją drużynę. A my z niecierpliwością czekamy na wasze inspirujące prace!

dni konferencji
0
warsztatów
0

STEMowa kreatywność

Małgorzata Krzeczkowska, Fundacja All About Science oraz Wydział Chemii UJ, Kraków.

Kreatywność to wykonywanie czegoś nowego, nietypowego i oryginalnego. Jeżeli zgadzasz się z tą definicją przyjdź na warsztaty, których głównych celem jest rozwijanie kreatywności podczas pracy grupowej.

Think creative! Jeżeli powtarzasz to sobie, swoim uczniom lub studentom, to przyjdź na warsztaty, na których stworzymy coś nowego i wartościowego zgodnie z podejściem STEM i w duchu idei zero waste.

World Economic Forum wskazuje na kreatywność, innowacyjność i oryginalność w rankingu 10 najistotniejszych kompetencji już w 2025 roku.

Biologia_smartfon

Dr Beata Jancarz-Łanczkowska – doktor nauk biologicznych, nauczyciel akademicki, wieloletni nauczyciel biologii oraz doradca metodyczny ds. nauczania biologii, ekspert ds. poprawności merytorycznej e-materiałów z biologii zamieszczonych na Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej, autorka programów nauczania, podręczników, poradników do nauczania biologii oraz materiałów przygotowujących do egzaminu maturalnego z biologii.

BioSmart: mobilne narzędzia dla nauczycieli biologii i przyrody”

Uczestnicy warsztatów poznają możliwości wykorzystania różnych aplikacji internetowych w realizacji wybranych zagadnień biologicznych. Prezentowane będą następujące aplikacje internetowe:  CapCut z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, aplikacja Corinth i  aplikacja Quiver. Między innymi skorzystamy z aplikacji do rozpoznawania roślin aby zbadać florę na terenach zielonych Politechniki Krakowskiej. Poza tym, wspólnie zastanowimy się nad psychologicznymi uwarunkowaniami wykorzystywania technologii internetowych w edukacji.

Krzysztof Ciurej - nauczycieli biologii i przyrody, ekspert merytoryczny z zakresu przedmiotów matematyczno-przyrodniczych w projekcie "Lekcja ENTER", edukator wielu projektów realizowanych przez Ośrodek Rozwoju Edukacji, autor publikacji dotyczących kompetencji kluczowych, wykorzystania technologii w procesie uczenia, metod uczenia się, współautor wielu scenariuszy szkoleniowych przeznaczonych dla nauczycieli.

Dr Łukasz Walusiak Urodzony w Żywcu, w Polsce, ukończył studia doktoranckie z informatyki na Instytucie Informatyki Uniwersytetu Śląskiego. W czasie studiów doktoranckich oraz po ich ukończeniu pracował w Instytucie Nauk Technicznych Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie. Obecnie jest zatrudniony w Katedrze Informatyki Akademii Śląskiej w Katowicach, gdzie aktywnie angażuje się w działalność naukową. W swojej pracy badawczej skupia się głównie na analizie obrazów medycznych i technicznych, przyczyniając się do rozwoju tych dziedzin zarówno z teoretycznego, jak i aplikacyjnego punktu widzenia.

Celem warsztatów ze sztucznej inteligencji jest pokazanie jak działa narzędzie, które pozwala w wielu aspektach ułatwić i przyspieszyć pracę. AI może być źródłem inspiracji twórczej. Jednakże, warto zwrócić uwagę na zagrożenia. Bo czy sztuczna inteligencja nam bardziej pomaga, czy bardziej przeszkadza? Na to i inne pytania wraz ze słuchaczami postaramy się odpowiedzieć na naszym spotkaniu.

Doktor nauk technicznych w dyscyplinie: inżynieria materiałowa.

Odznaczona Medalem Komisji Edukacji Narodowej, Medalem Brązowy za długoletnią służbę, Nagrodą Rektora UKEN za działalność dydaktyczną i organizacyjną

Wykonawca projektów edukacyjnych: Uniwersytet II wieku, Priorytet III: Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i  rozwoju nt. “Narzędzia ICT: vlogi, blogi, Facebook, YouTube i inne”; rozwijające kompetencje kluczowe i umiejętności uniwersalne niezbędne na rynku pracy uczniów szkół podstawowych “Poszukiwacze wiedzy”; ponadregiolnalny “Usus est Optimus Magister – praktyka jest najlepszym nauczycielem”; Wiedza, praktyka, współpraca-klucz do sukcesu w biznesie” oraz “Efektywny system kształcenia i doskonalenia nauczycieli”

Prowadzi zajęcia z zakresu edukacji informatycznej oraz szkolenia dla nauczycieli z zakresu wspomagania nauczania narzędziami technologii informacyjnej, nowoczesnych i aktywnych metod nauczania. Jest autorem ponad 35 publikacji w recenzowanych czasopismach.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
unnamed (4)

Organizatorzy: